PLAN WYCHOWAWCZY SZKOŁY PODSTWOWEJ NR 2 IM. Królowej Jadwigi w Sulejowie
NA ROK SZKOLNY 2014/2015
„W wychowaniu chodzi właśnie o to,
ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem
o to, ażeby bardziej był, a nie tylko więcej miał,
aby więc poprzez wszystko, co ma co posiada,
umiał bardziej i pełniej być człowiekiem,
to znaczy, ażeby również umiał bardziej być
nie tylko z drugimi, ale i dla drugich”
Jan Paweł II
Podstawa prawna.
Podstawą tworzenia programu wychowawczego są następujące akty prawne:
Plan składa się z:
I Planu wychowawczego szkoły.
II Działalności opiekuńczej.
Głównym celem szkoły jest dążenie do wszechstronnego rozwoju ucznia: każdy uczeń osiąga maksymalne wyniki na miarę swoich możliwości.
Nauczyciele w swej pracy winni systematycznie i według potrzeb współpracować
z rodzicami na rzecz zintegrowanego systemu wiedzy, rozwijania umiejętności edukacyjnych i postaw wychowawczych.
Szkoła ma obowiązek dbać o bezpieczeństwo dziecka- ucznia, tworzyć atmosferę przyjaźni i tolerancji w stosunku do osób znajdujących się w niej.
Kierunki dydaktyczne:
Zadania szkoły |
Sposoby realizacji |
Osoby odpowiedzialne |
Termin |
Realizacja podstawy programowej. |
Systematyczne realizowanie programów nauczania |
Wszyscy n-le |
Cały rok |
Realizacja programu wychowania komunikacyjnego, zdrowotnego |
1. Zapoznanie uczniów klas młodszych z podstawowymi przepisami ruchu drogowego.
2. Przygotowanie uczniów do egzaminu na kartę rowerową.
3. Przygotowanie uczniów do konkursu TWBRD
4. Upowszechnianie tematyki dotyczącej higieny jamy ustnej, zdrowego odżywiania się, zagrożeń wynikających niebezpiecznych dla zdrowia.
5. Przygotowanie uczniów kl. VI do udziału w gminnym konkursie nt. szkodliwości nadużywania alkoholu.
6. Udział w zawodach sportowych.
7. Realizacja zajęć „Wychowanie do życia
8.Popularyzacja aktywnej formy wypoczynku.
9. Zapoznanie uczniów pomocy przedmedycznej.
10. Objęcie uczniów programem „Szklanka mleka” oraz „Owoce i warzywa w szkole” |
N-le klas młodszych, policja
M. Piasta,B.Tarnawska
M.Piasta, B.Tarnawska
Wszyscy n-le, pielęgniarka szkolna
Wychowawca kl.VI
M.Piasta, wychowawcy klas młodszych T.Sarlej
Wszyscy n-le
Pielęgniarka,
Dyrektor, |
W ciągu roku
W ciągu roku
Zgodnie z terminarzem konkursu W ciągu roku
Zgodnie z terminarzem konkursu
W ciągu roku
W ciągu roku
W ciągu roku
W ciągu roku
W ciągu roku |
Zapobieganie uzależnieniom |
.
- Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną, - Policją - Służbą zdrowia
3. Pogadanki dla rodziców. |
Dyrektor
Dyrektor
Wychowawcy |
W ciągu roku
W ciągu roku
Według potrzeb |
Rozwijanie samorządności |
|
Wychowawcy
Opiekun SU
Samorząd Uczniowski, opiekun
Samorząd Uczniowski, opiekun |
Wrzesień, w/g potrzeb
Wrzesień
Wrzesień,
W ciągu roku
|
Pomoc uczniom będącym w trudnej sytuacji rodzinnej |
|
Wychowawcy, dyrektor
Dyrektor
Dyrektor
|
Wrzesień
Wrzesień
Wrzesień |
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna. |
|
Wszyscy n-le
Wszyscy n-le
Wszyscy n-le |
W ciągu roku
W ciągu roku
W ciągu roku |
Poznawanie dziedzictwa kulturowego regionu i rozwijanie wartości narodowych. |
1.Upowszechnianie tematyki związanej z historią własnego regionu.
2. Udział w konkursach dotyczących wiedzy
3. Organizowanie wycieczek po własnym regionie oraz do pobliskich muzeów.
4. Zwiedzanie wystaw poświęconych historii regionu, kraju.
5. Organizowanie apeli państwowych.
6. Udział uczniów w gminnych uroczystościach rocznicowych
|
Wychowawcy,
N-le j. polskiego, historii, wychowawcy
Wychowawcy,
Wychowawcy,
N-le j. polskiego, historii, wychowawcy
Wychowawca klasy VI |
W ciągu roku
Zgodniez terminarzem konkursów
W ciągu roku
W ciągu roku
Według kalendarza uroczystości
Według kalendarza uroczystości |
Kształtowanie postaw społeczno- moralnych |
1.Przypomnienie praw Wdrażanie do ich przestrzegania.
2.Rozwijanie zdolności wartościowania i właściwego oceniania zachowań własnych
3.Uwrażliwianie na potrzeby innych. Zorganizowanie zbiórki na Dom Małego Dziecka w Piotrkowie Tryb.
4.Propagowanie właściwych postaw w stosunku do osób starszych, niepełnosprawnych, odmiennej rasy i religii.
5.Poznawanie wybitnych postaci z różnych dziedzin kultury, nauki i sportu. Wybieranie właściwych autorytetów moralnych. |
Wszyscy n-le
Wszyscy n-le
Wszyscy n-le,
E.Frąckiewicz, G.Major, M.Surowy
Wszyscy n-le
Wszyscy n-le |
Wrzesień
W ciągu roku
Maj
W ciągu roku
Według rozkładu materiału |
Wychowanie przez kulturę |
1. Wybór zajęć pozalekcyjnych przez uczniów zgodnie z ich zainteresowaniami
2. Poznanie zasad dobrego, bezpiecznego wypoczynku.
3. Opracowanie planu wycieczek- imprez szkolnych.
4. Organizowanie wyjazdów do kina, teatru.
5. Udział w imprezach, zajęciach organizowanych przez Dom Kultury
6. Uczestniczenie w koncertach filharmonii.
7. Wyrabianie nawyku świadomego korzystania |
Wszyscy n-le
Wszyscy n-le
Wychowawcy, uczniowie, rodzice
N-le j. polskiego, wychowawcy klas 0-III Wszyscy n-le, rodzice
Wszyscy n-le
Wszyscy n-le |
Wrzesień
W ciągu roku
Wrzesień
W ciągu roku
W ciągu roku
Według kalendarza koncertów W ciągu roku |
Wychowanie ekologiczne |
i właściwego korzystania |
Wychowawcy
Wszyscy n-le, uczniowie N-le klas młodszych
E.Tomaszewska, G.Major, E.Frąckiewicz
M. Surowy,
Wychowawcy, n-l przyrody, techniki.
G. Major, E.Frąckiewicz, M.Surowy, I.Cierlik
Wychowawcy, n-l przyrody |
Wrzesień
W ciągu roku
Zima
Kwiecień
Listopad
W ciągu roku
W ciągu roku
W ciągu roku |
Współpraca z rodzicami |
1.Organizowanie spotkań
2. Nawiązanie systematycznej współpracy z rodzicami uczniów: zachowaniu, - zdolnych.
3. Organizowanie tematycznych spotkań zgodnie
4.Zapraszanie rodziców do udziału w uroczystościach szkolnych.
5.Angażowanie rodziców szkolnych. |
Dyrektor, wychowawcy klas
Wszyscy n-le
Dyrektor
Dyrektor, wychowawcy
Wszyscy n-le |
Według kalendarza spotkań Według potrzeb
W ciągu roku
Według kalendarza uroczystości
Według potrzeb |
Opracowała: Ewa Frąckiewicz
Grażyna Major
Małgorzata Surowy
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Królowej Jadwigi w Sulejowie